Land Rover Defender 90 D300 'Heritage Edition'
€ 72.500,- excl. BTW
Bouwjaar | 30-04-2021 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 45.000 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.996 cc |
Vermogen | 220 kW (300 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 30-04-2021 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 45.000 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.996 cc |
Vermogen | 220 kW (300 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Kaeve Cars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Industrielaan 11 |
Postcode | 5405 AA |
Plaats | Uden |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 16433675 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | kaevecars.com/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 84 liter
Acceleratie (0-100): 9,8 s
Topsnelheid: 175 km/u
Maten
Wielbasis: 259 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.286 kg
Laadvermogen: 684 kg
GVW: 3.070 kg
Max. trekgewicht: 2.940 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: black
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 204 g/km
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,7 l/100km (1 op 13,0)
Brandstofverbruik in de stad: 9,6 l/100km (1 op 10,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,7 l/100km (1 op 14,9)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 184 per kwartaal
Fuji wit met brons.
Op deze auto zijn de unieke Heritage Customs zijventilatieroosters gemonteerd en het interieur is voorzien van bronslak. Dezelfde bronskleur is terug te vinden aan de buitenkant, toegepast op de zijventilatieopeningen, grille, DEFENDER-letters op de neus, de achterste eindplaten en wielen.
Verder zijn de voor- en achterbumpers zwart gespoten.
Wielen:
Het verfijnde ontwerp van het Y-spaaks gesmede wiel zorgt ervoor dat deze Land Rover er goed uitziet. Het Black Crow wiel is een van de topwielen van Heritage Customs. De Heritage Customs naafkappen worden meegeleverd.
De Heritage Customs lichtmetalen velgen zijn speciaal en uitsluitend ontworpen en ontwikkeld voor de nieuwe Land Rover Defender. Op deze manier heb je de beste pasvorm en uitstraling door de meer concave vorm van het wiel.
Maten: 22" - 9,5J ET25 PCD5x120 CB72.6
De verkoopprijs is exclusief 21% btw.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!