Volkswagen Golf R32
€ 49.950,-
Bouwjaar | 01-10-2003 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 58.939 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | SP-270-N Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.189 cc |
Vermogen | 177 kW (241 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-10-2003 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 58.939 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | SP-270-N Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.189 cc |
Vermogen | 177 kW (241 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Fabrieksnieuw |
Contactpersoon | R. van Stippent |
Adres | Eindhovenseweg Zuid 57 |
Postcode | 5683 PW |
Plaats | Best |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)73 - 8884422 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.fabrieksnieuw.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Prachtige Volkswagen Golf IV R32 met slechts 59.000 km. Na het doorslaande succes van de GTI versies besloot Volkswagen begin jaren 90 dat er nog ruimte was voor een overtreffende versie. De Golf 3 VR6 was de eerste Golf met deze motor ooit. Toen rond 1997 de Golf 4 kwam bracht Volkswagen de 2,8 liter V(R)6 4-motion op de markt en dachten fans dat dit de ultieme overtreffende trap was. Vriend en vijand werd verrast toen VW helemaal aan het einde van de productie nog met een overtreffende trap kwam. De R32 met 241 pk 3.2 liter VR6 werd geboren en met open armen ontvangen. De exterieur en interieur aanpassingen maken van deze Golf een zeer krachtige verschijning. De meeste IV R32 modellen hebben een driedeurs carrosserie, de vijfdeurs versie is een zeldzaamheid.
Auto wordt afgeleverd met nieuwe olie, accu en APK.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.