Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI / Pano / Harman kardon / IQ / Head-up / Camera

€ 38.990,-

Bouwjaar 21-02-2022
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 44.121 km
Deuren 5
Kenteken R-910-VD Verzekeren
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 1.984 cc
Vermogen 180 kW (245 pk)

Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI / Pano / Harman kardon / IQ / Head-up / Camera


€ 38.990,-

Algemeen

Bouwjaar 21-02-2022
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 44.121 km
Deuren 5
Kenteken R-910-VD Verzekeren
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 1.984 cc
Vermogen 180 kW (245 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Goethart Automotive
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Manis Krijgsmanhof 102
Postcode 5233 BT
Plaats 's-Hertogenbosch
Provincie Noord Brabant
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 57881466 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.goethartautomotive.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • navigatiesysteem
  • open dak (electrisch)
  • parkeersensor
  • regensensor
  • sportstoelen
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • traction control

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 235/35 R19
Acceleratie (0-100): 6,2 s
Topsnelheid: 250 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 428 x 179 x 149 cm
Wielbasis: 262 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.363 kg
Laadvermogen: 587 kg
GVW: 1.950 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 730 kg)

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 149 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7 l/100km (1 op 14,3)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal

De 8ste generatie Golf GTI. Het is een waar icoon en een bewezen betrouwbaar recept. In 1975 werd de allereerste Golf 1 GTI gepresenteerd op de IAA te Frankfurt. Deze ging vervolgens in 1976 in productie. De motor die ze voor deze auto gebruikte was dezelfde afkomstig uit de Audi 80 GTE. Een 1600cc met 110pk. Deze auto had een topsnelheid van 182 km/h en een 0-100 tijd van 9.2 seconde. Om dit geweld op de weg te brengen stond deze auto op 13 inch stalen velg die 5,5J breed waren. Dit resulteerde in een bandenmaat van 175/70R13. Kun je nagaan dat de Golf 8 GTI tegenwoordig bijna 1,5x zo'n brede bandenmaat heeft. De nieuwste generatie heeft tevens een 2000cc (afgerond) motorblok met maar liefst 245 pk. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u en een 0-100 tijd van 6,2 seconden is tevens bijna 1,5x zo snel in vergelijking met de Golf 1 GTI. In de tussentijd zijn er inmiddels ruim 2,3 miljoen Golf GTI's gebouwd!

Herkenbaar aan de Golf GTI is onder andere de rode sierlijst rond de grille en de Schottenkaro ruitjesbekleding. De ruitjesbekleding werd bedacht door de eerste vrouw (Gunhild Liljequist) op de designafdeling bij Volkswagen en zie je dus nog steeds terug in het nieuwste model GTI. Sterker nog, zelfs in de GTE (zijn plug-in hybride broertje) zie je deze bekleding terug komen.

De Golf 8 GTI is voor het eerst uitgerust met Car2X communicatie. Met dit systeem kunnen auto's onderling maar ook met de infrastructuur communiceren. Zo zien de nieuwste generatie stoplichten dat de auto aan komt rijden en kunnen eventueel rekening houden met een groene (stoplichten) golf. Dit systeem kan je ook waarschuwen voor mogelijke gevaren zoals een stilstaande auto of een ongeval voor je.

Onze Golf 8 GTI is heerlijk compleet, schadevrij met tevens een aantoonbaar schadevrij verleden en voorzien van verlengde fabrieksgarantie tot 09-02-2026 of 80.000km (wat u als eerste bereikt). Uitgevoerd in de juiste uitvoering in de prachtige parelmoer kleur Deep Black Pearl. Voorzien van een verse onderhoudsbeurt bij de Volkswagen dealer zodat u er weer zorgeloos een tijd mee kunt rijden inclusief 2 nieuwe voorbanden! Wat houdt heerlijk compleet dan allemaal in?

- Sfeerverlichting exterieur (logoprojectie op de grond incl verlichte deurgrepen)
- Mechanisch sperdifferentieel
- Instelbare rijprofielen (driving profiles)

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel

De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?

Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel

De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.

Plus

  • sportief, speels en uitdagend
  • overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf

Min

  • fors verbruik
  • stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)

Conclusie

Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.

Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.

Deel deze advertentie