Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR 290PK | Virtual | CarPlay | LED | ACC | 12 MND Garantie
€ 32.980,-
Bouwjaar | 25-06-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 117.205 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 213 kW (290 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 25-06-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 117.205 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 213 kW (290 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | D2 Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Jules Verneweg 114 |
Postcode | 5015 BM |
Plaats | Tilburg |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)13 - 2340911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.d2automotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jan 2019 - mrt 2020
Modelcode: VII, 5G
Technische informatie
Koppel: 380 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 50 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,6 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 436 x 180 x 148 cm
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.330 kg
Laadvermogen: 570 kg
GVW: 1.900 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 176 g/km
Energielabel: F
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,7 l/100km (1 op 14,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Het is onvermijdelijk. Als je een auto zoekt waar je echt van op aan kunt, kom je altijd bij een Duits merk uit. Het zijn de degelijkheid van de constructie en de doordachtheid van het ontwerp die ervoor zorgen dat een Volkswagen jarenlang begeerlijk blijft. Zoals deze Golf, bijvoorbeeld. De krachtige benzinemotor staat garant voor uitstekende prestaties. In de verwarmbare voorstoelen zitten is elke keer een welkom gevoel. De sportstoelen zorgen ervoor dat u goed en comfortabel zit, ook als het gas erop gaat. Dankzij de xenonverlichting profiteert u in het donker van een krachtige en heldere lichtbundel. Bij de uitrusting van deze Volkswagen horen onder meer 19 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, sportonderstel, adaptief dempingsysteem, zwarte hemelbekleding en dakspoiler.
Het digitale dashboard stelt u in staat uw cockpitinterface te personaliseren. Strak inparkeren wordt een fluitje van een cent door de achteruitrijcamera. Met adaptive cruise control houdt de auto zelfstandig afstand tot uw voorligger. Een veiligheidsverhogende optie waarmee u comfortabel onderweg bent. De ingebouwde file assistent is een echte helper als het vaststaat onderweg. Het systeem meet ruimte tot de auto vóór u permanent en activeert zelfs de remmen als uw voorligger stopt. Spraaksturing luistert naar uw stem en bedient de belangrijkste voertuigfuncties. Ook is de Volkswagen uitgerust met: connected drive services, full map navigatiesysteem, achteropkomend verkeer waarschuwing, automatische airconditioning, sportstuur met schakelpaddels en DAB ontvangst.
De nieuwste veiligheidssystemen komen in deze Volkswagen Golf samen. Onderweg fungeert de verkeersbord-detectie als het ware als uw bijrijder en attendeert u op de verkeersborden langs de weg. Het Lane-keeping systeem zorgt dat u mooi binnen de lijntjes blijft. Ongemerkt buiten de rijstrook komen is er niet meer bij. Veel aanrijdingen bestaan uit kop-staartbotsingen. De forward collision warning reduceert dat risico aanzienlijk. U bent mede dankzij dodehoekdetectie, hill hold functie, brake assist, vermoeidheidsherkenning en banden
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.