Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI | 53 Dkm NAP NL auto kuipstoelen |
€ 17.950,-
Bouwjaar | 21-04-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 53.919 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 76-GNG-4 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-04-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 53.919 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 76-GNG-4 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf De Hazelaar |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Everbest 15 |
Postcode | 5741 PL |
Plaats | Beek En Donk |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 22657666 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 205/55 R16
Acceleratie (0-100): 7,2 s
Topsnelheid: 235 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 456 x 178 x 150 cm
Wielbasis: 258 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.303 kg
Laadvermogen: 597 kg
GVW: 1.900 kg
Max. trekgewicht: 1.400 kg (ongeremd 700 kg)
Interieur
Interieur: Lichtgrijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 189 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8 l/100km (1 op 12,5)
Brandstofverbruik in de stad: 11 l/100km (1 op 9,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Uniek. Origineel Nederlandse Golf GTI met slechts 53.900 km. Nergens te vinden. De eerste eigenaar was het bedrijf Caractere. Zij hebben hem voorzien van de bodykit en dit was hun show auto gedurende 2009. Vervolgens heeft de enige particuliere eigenaar de GTI overgenomen in december 2009 en tot november 2022 in bezit gehad.
Toen hij bij ons op de radar verscheen konden we geen 'nee' zeggen. Zo'n exemplaar vind je nooit meer. Omdat hij de afgelopen jaren nagenoeg niet heeft gereden is hij door ons helemaal verkoop klaar gemaakt. Dat wil zeggen; hij heeft groot onderhouden gehad met o.a. een nieuwe distributieriem en waterpomp, multiriem, remvloeistof, nieuwe filters, olie en een nieuwe APK.
De originele VW kuipstoelen zijn zeldzaam en zeer gewild.
Behoefte aan een proefrit? Bel even en kom langs op Everbest 15 in Beek en Donk.
Tot snel!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.