Volkswagen Golf 1.1 C
€ 6.950,-
Bouwjaar | 01-08-1980 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 22.094 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | P-142-DV Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.096 cc |
Vermogen | 37 kW (50 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-08-1980 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 22.094 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | P-142-DV Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.096 cc |
Vermogen | 37 kW (50 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | VW Classics BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Boerenkamplaan 58 |
Postcode | 5712 AG |
Plaats | Someren |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 53166319 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vwclassics.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
GOLF 1 voormalige servicewagen van een VAG dealer
VW Golf 1.1 C voormalige servicewagen van een VAG dealer
- Kenteken: P-142-DV
- Merk: Volkswagen
- Model: Golf
- APK tot: 03-05-2026
- Tellerstand: 22094 KM
- Carrosserievorm: Hatchback
- Aantal deuren: 5
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1980
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: blauw
- Kleurnaam: VAG blauw-wit
- Bekleding: Leder
- Kleur interieur: blauw
- Motorinhoud: 1096 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 37 kW / 50pk
- Ledig gewicht: 800 kg
- Max. massa voertuig: 900 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
Exterieur
- Trekhaak
Interieur
- Lederen bekleding
Unieke auto. Jarenlang is deze Golf 1 een serviceauto geweest bij de VW/Audi dealer bij garage Kesterbeek in België tot 1996. De auto is destijds in de VAG kleuren (blauw en wit) gespoten en jaren ingezet. Uiteindelijk is de Golf in de opslag geplaatst en recent weer mooi rijdend en direct bruikbaar gemaakt. Los van een enkel plekje en een scheurtje in de zitting van de bestuurdersstoel verkeert de auto in een erg goede staat. Recent zijn de volgende onderhoudszaken uitgevoerd: nieuwe distributieriem plus waterpomp, nieuwe contactpunten, rotor, verdeelkap, condensator en bobine, nieuwe bougies en bougiekabels, nieuwe radiateur en koelvloeistof, nieuw luchtfilter, nieuwe benzinepomp, carburateur gereviseerd, nieuwe accu, nieuwe koplampen, nieuwe ruitenwissers, remmerij schoongemaakt, alle elektra nagelopen, nieuwe voorbanden en een nieuwe APK tot 3 mei 2026.
VW Classics BV
Boerenkamplaan 58
5712 AG Someren
0493-470060
info@vwclassics.nl
www.vwclassics.nl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.