Bouwjaar | 01-02-1994 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 60.500 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-894-JP Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.997 cc |
Vermogen | 243 kW (331 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-02-1994 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 60.500 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-894-JP Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.997 cc |
Vermogen | 243 kW (331 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Fabrieksnieuw |
Contactpersoon | R. van Stippent |
Adres | Eindhovenseweg Zuid 57 |
Postcode | 5683 PW |
Plaats | Best |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)73 - 8884422 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.fabrieksnieuw.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Prachtige Toyota Supra met slechts 60.500 km en alle bijbehorende documentatie. De Supra behoeft geen verdere introductie. Stammend uit de tijd dat zo ongeveer elk Japans merk een serieus snelle sportwagen bouwde. De specificaties zijn dan ook niet misselijk, een 3 liter 6 in lijn motor met 2 turbo�s en maar liefst 330 pk zorgde ervoor dat veel Porsche rijders bleekjes wegtrokken. Ook technologisch is deze auto een hoogstandje, traction control en zijairbags waren midden jaren negentig nog maar in heel weinig auto�s te vinden. Ook is er veel aluminium toegepast om gewicht te besparen. Het 2JZ-GTE motorblok is een legende en kan door zijn zeer stevige constructie extreem veel vermogen aan, 700 pk was geen enkel probleem. Een volledig origineel exemplaar is zeer moeilijk te vinden dankzij de opkomst van de tuning scene, verreweg het grootste gedeelte is opgereden en/of zwaar aangepast. Dit exemplaar is ook nog eens origineel in Duitsland geleverd en volledig gedocumenteerd. Collectors item!
Auto wordt afgeleverd met nieuwe olie, accu en APK.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Toyota Supra | Superieur?
De baas van Toyota, Akio Toyoda, is een groot liefhebber van autosport. Hij komt daarom graag op de Nürburgring, een uitdagend circuit waar iedereen met de eigen auto mag racen. En toen hij daar met zijn klassieke Toyota Supra reed, viel het hem op dat fans van andere automerken steevast jongere auto's reden. Alhoewel de Supra het moderne spul best kon bijhouden, vond Toyoda toch dat Toyota een nieuw sportief boegbeeld nodig had. Het idee voor de nieuwe Toyota Supra was geboren.
De Toyota Supra maakt zijn naam waar: superieure prestaties leveren op het circuit en comfort bieden bij dagelijks gebruik. Opwindend op snelheid, aangenaam als reisauto.
Plus
- opwindend snel
- sublieme wegligging
- ook dagelijks bruikbaar
Min
- (te) hoog BMW gehalte
- onprettig hard stuurwiel
- matig zicht vanwege lage zijruiten
Conclusie
Toyota is na 17 jaar van afwezigheid terug met een rasechte sportwagen: de Supra. De reden voor de afwezigheid is simpel: de vraag naar sportwagens is sterk afgenomen. Voor de ontwikkeling van de nieuwe Supra heeft Toyota daarom samengewerkt met BMW. Dankzij een eigen koetswerk, motormanagement en wielophanging hebben beide auto's een eigen karakter.
Kenmerkend voor de Toyota Supra is de superioriteit! De Supra leent zich namelijk even makkelijk voor woon-werkverkeer als een snelle ronde op het circuit. Op de openbare weg is de Supra opmerkelijk stil en comfortabel voor een auto van dit kaliber. Wanneer de Supra de ruimte krijgt, is de motor niet alleen heel sterk, maar ook nog eens bijzonder alert. Zoals het hoort bij een sportwagen kan de bestuurder het mechaniek goed aanvoelen om het maximale uit de auto te halen. Het zorgt er ook voor dat de bestuurder zich er altijd van bewust is dat de Supra tot heel veel in staat is en dat geeft een superieur gevoel.