Renault Clio 3.0-24V V6 RS Phase 2 #0752

€ 74.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 23-09-2003
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 82.649 km
Deuren 3
Kenteken JD-712-N Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.946 cc
Vermogen 186 kW (253 pk)

Renault Clio 3.0-24V V6 RS Phase 2 #0752


€ 74.950,-

Algemeen

Bouwjaar 23-09-2003
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 82.649 km
Deuren 3
Kenteken JD-712-N Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.946 cc
Vermogen 186 kW (253 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Veban Motorsport
Contactpersoon Henk Albronda
Adres Meerval 34
Postcode 4941 SK
Plaats Raamsdonkveer
Provincie Noord Brabant
Land Nederland
Telefoon +31 (0)85 - 0062090 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.vebanmotorsport.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • achterspoiler
  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • cd wisselaar
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lichtmetalen velgen
  • regensensor
  • sportstoelen
  • startonderbreker
  • stuurbekrachtiging
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Technische informatie
Aantal cilinders: 6

Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld

Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 205/40 R18
Bandenmaat achter: 245/40 R18

Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 245 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 377 x 164 x 142 cm
Wielbasis: 251 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.275 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.375 kg

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 285 g/km
Emissieklasse: Euro 4

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,92 l/100km (1 op 8,4)
Brandstofverbruik in de stad: 15,57 l/100km (1 op 6,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,82 l/100km (1 op 10,2)

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal

''one of a kind''

Dat is wat deze Clio V6 Phase 2 is! Met zijn groene kleur en zwarte accenten is het een echte 'attention grabber'.

Toen Axel Breun als designer naar Renault Sport kwam had hij al een voorliefde voor de Twingo, echter vond hij dat de motor enorm achterliep op het design ervan. Hij besloot dus te gaan zoeken voor een waardige motor om in de Twingo te plaatsen. Even later kwam hij op het idee om een middenmotor in de Twingo te plaatsen, net zoals Renault dat deed met de Renault 5 Turbo. Na diverse autobladen onderzocht te hebben kwam hij tot de conclusie dat de Ferrari 308 dezelfde wielbasis had, Eureka! Axel ging opzoek naar 2 donor auto's om zo zijn visie in werkelijkheid te brengen, echter is dit er nooit van gekomen. Renault-sport deed wat jaren later de Clio 2 introduceren, maar kwamen echter wat sportief imago te kort. Axel kreeg de klus om dat op te lossen, en zo werd het idee voor de Clio V6 tot leven gebracht.

De Clio kent 2 Phases. De Phase 1 werd samen met TWR tot leven gebracht en was verkrijgbaar in 3 kleuren, de Phase 2 was het verbeterde concept van de Phase 1 en werd zelf door Renault Sport in Dieppe gemaakt. Nummer 0352 van de Phase 2 is wel een hele bijzondere! Deze V6 begon zijn leven als Zilver, en werd in Duitsland geleverd. Wat jaartjes later werd hij door de eigenaar volledig groen gespoten en werden er onderdelen vanuit de ClioV6 Trophy geplaatst en een Wiechers Rolkooi (volledig TÜV vermeld). In 2016 kwam het beestje te koop en besloten wij als Veban Motorsport hem aan te schaffen, even later vonden wij het volgende baasje in Nederland. De huidige eigenaar en wij hebben samen aan tafel gezeten om zijn visie van een echte V6 in werkelijkheid te zetten, en daar is deze auto als resultaat uit gekomen!

Deze v6 is volledig onderhanden genomen volgens het ''Nut & Bolt restoration'' principe, alles was gedemonteerd en alles is opgeknapt als niet gereviseerd of vervangen voor een 'uprated' onderdeel. Diverse onderdelen van de Clio V

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Renault Clio | Volwassener geworden

De Renault Clio is niet zomaar een compacte auto. Renault zoekt de top van het segment op door deze kleine auto een uitgesproken volwassen karakter te geven. Echter, gaandeweg weet de concurrentie daar ook steeds beter in te slagen. De Clio moet voor modeljaar 2023 dus nog volwassener worden. Hoe heeft Renault dat gedaan?

Autotest | Renault Clio Volwassener geworden

De Renault Clio is een compacte auto met een groots karakter. Dat is te danken aan de wegligging, de hybride-motor en het comfort. Voor modeljaar 2023 komt daar een exclusieve Alpine versie bij.

Plus

  • vlot en zuinig
  • groots en verfijnd als een grotere auto
  • uitstekend weggedrag

Min

  • rommelig, vermoeiend geluid Bose audiosysteem
  • benzine- en elektromotor werken niet altijd harmonieus samen
  • onpraktisch kleine deurvakken

Conclusie

Is Renault er in geslaagd om de Clio voor modeljaar 2023 nog volwassener te maken? Ja, absoluut. Echter, aan bestaande problemen is het merk voorbij gegaan. Nog steeds produceert de hybride-aandrijflijn een hinderlijke fluittoon en is de samenwerking tussen de beide motoren minder harmonieus. Ook zoiets eenvoudigs als te kleine deurvakken zijn niet aangepast.

De prestaties, het weggedrag en het comfort zorgen ervoor dat de Clio weliswaar compact is, maar nooit doet verlangen naar meer. Het echte verschil voor modeljaar 2023 zit daarom in de aankleding. Het nieuwe front zorgt voor een meer volwassen uitstraling en de uitrusting is gemoderniseerd. De Esprit Alpine uitvoering gaat zelfs een hele stap verder en zorgt voor de nodige exclusiviteit.

Deel deze advertentie