Bouwjaar | 18-04-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 64.307 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.806 cc |
Vermogen | 297 kW (405 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 18-04-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 64.307 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.806 cc |
Vermogen | 297 kW (405 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Essenz BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Beneluxstraat 16 |
Postcode | 5061 KE |
Plaats | Oisterwijk |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)88 - 0356911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.essenz.nu |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: 2007 - 2009
Technische informatie
Koppel: 500 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 100 liter
Acceleratie (0-100): 6,5 s
Topsnelheid: 251 km/u
Ledig gewicht: 2.320 kg
Wielbasis: 286 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 332 g/km
Energielabel: G
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,9 l/100km (1 op 7,2)
Brandstofverbruik in de stad: 20,6 l/100km (1 op 4,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,2 l/100km (1 op 9,8)
Historie
Aantal eigenaren: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 446 - € 488 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Deze Porsche Cayenne GTS is een facelift model van de eerste generatie Cayenne (E1) die in 2003 op de markt kwam.
Eind jaren negentig besloot de Porsche directie dat er een derde modelreeks zou worden toegevoegd aan het productengamma. Men heeft toen voor een SUV gekozen, maar dan wel één met de genen van een sportwagen die ook in het terrein zijn mannetje zou staan.
Hoewel bij introductie van de SUV de tranen in de ogen sprongen van de Porsche puristen blijkt Porsche de juiste keuze te hebben gemaakt. De Cayenne één van de pijlers onder het wereldwijde succes van Porsche en één van de redenen waarom de 911 tot op de dag van vandaag bestaat.
De GTS vult het gat op tussen de Cayenne S en de Turbo. De atmosferische 4.8 Liter V8 levert 405 PK en 500 Nm koppel, waarmee de auto in 6,6 seconden van 0 naar 100 km/h accelereert en een topsnelheid bereikt van 251 km/h.
Uiterlijk is de GTS herkenbaar aan de tweedelige achterspoiler, grote 21" velgen, uitgeklopte wielkasten en verlaagd onderstel. Van binnen vallen direct de GTS sportstoelen voor en achter op.
Dankzij de luchtvering in combinatie met PASM (Porsche Active Suspension Management) voelt de GTS niet aan als de mastodont die hij in werkelijkheid is. Dit is een SUV met de "S" van Sportwagen.
Met een druk op de "Sport" knop zet je het onderstel in de sportstand, reageert het gaspedaal sneller op je voet en gaat er in de uitlaat een klep open waarna de auto een geluid maakt waar je kippenvel van krijgt.
Onze GTS is afkomstig van de derde Duitse eigenaar, heeft pas 64.307 km gelopen en zit rondom in de originele lak. Er is altijd goed voor de auto gezorgd en dat merk je aan alles, de auto verkeert in nieuwstaat en rijdt fantastisch.
Een hele mooie combinatie, gespoten in de kleur Kristallsilber Metallic die je niet zo vaak ziet op de GTS, gecombineerd met een zwart sportinterieur in een combinatie van leer en alcantara.
Een hele complete uitvoering met o.a. parkeersensoren voor en achter incl. achteruitrijcamera, cruise control, elektrisch wegklapbare trekhaak, instelbare luchtvering, dual zone klimaatregeling, grootbeeld navigatie, verwarmd multifunctionee
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche Cayenne (2002 - 2010) | Peper en zand
Porsche en sportwagen horen bijelkaar als peper en zout. Een Porsche combineert meer dan pittige prestaties met een scherp gelijnd uiterlijk. Maar de combinatie van peper en zand is nieuw. Kan een terreinwagen rijden als een echte Porsche?
Een terreinauto van een sportwagenfabrikant? Porsche bewijst dat het kan. De Cayenne stuurt niet zo goed als andere Porsches, maar veel beter dan andere SUVs. Ook vaardig in het terrein.
Plus
- uitstekend weggedrag
- ook vaardig in het terrein
- zeer comfortabel
Min
- matige prestaties voor een Porsche
- geen Porsche-gevoel
- matige klank audiosysteen
Conclusie
Een Porsche heeft een bijzondere aantrekkingskracht, een magie die iedere rit tot een feest maakt. In de hier gereden basisuitvoering van de Cayenne lijken die ingrediënten te ontbreken. De prestaties van het instapmodel zijn daarmee goed, maar lang niet zo goed als die van de Porsche sportwagens. Ook de wegligging is goed (vooral in de sport-stand), maar niet zo goed als die van de Porsche sportwagens.
Maar ... in vergelijking met andere SUV's is de Cayenne wel degelijk een bijzondere auto. Wat in vergelijking met andere Porsches matig is, is in vergelijking met andere SUV's juist uitstekend. Bovendien beperken de talenten van de Cayenne zich niet tot een bovengemiddeld goed weggedrag, de auto presteert ook in het terrein. Peper en zand, wat een combinatie!