Bouwjaar | 01-06-1990 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 8.000 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | LC-06-93 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 500 kW (681 pk) |
€ 244.964,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-06-1990 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 8.000 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | LC-06-93 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 500 kW (681 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Legendary Classics |
Contactpersoon | Dominique Franssens |
Adres | Leerlooierstraat 5 |
Postcode | 4871 EN |
Plaats | Etten-Leur |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23679846 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.legendaryclassics.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Zelden Aangeboden 1990 911/964-gebaseerde "Rauh Welt Begriff" Porsche
9.8, 9.8, 9.8, 9.8, 9.8.
Dit zijn de cijfers die onze RWB Europe #7 race monster kreeg op alle aspecten in het laatste expert taxatierapport. Termen als "Uitstekend tot Concours conditie" werden gebruikt. Maar dat is niet de reden waarom deze auto de echte rijder imponeert.
Naast zijn "Rauwe" uiterlijk is deze �Rauh Welt Begriff†een echt prestatiebeest.
De bouw ondernomen door "Vianen Car Refinish" was niet alleen bedoeld om te imponeren met zijn uiterlijk (en doet de wagen zeker!)Maar ook met zijn ruwe kracht en uitzonderlijke rijkwaliteiten.
Het doel: een auto bouwen die op de limiet kan worden gereden.
Het lijkt erop dat "John V" de instructies heeft opgevolgd en de klus heeft geklaard.
En da is een understatement.
Prestaties:
Basisauto: 1990 Porsche 911/964 Carrera 2
Deze RWB heeft 300+ pk. De motor werd volledig gereviseerd en geà 1/4 pdatet met een racekrukas en een 993 luchtinlaatsysteem.
Een gekalibreerd �APP†roestvrijstalen uitlaatsysteem bracht de 3.6 Carrera 2 flat-six motor uiteindelijk waar hij moest zijn.
Handling:
De 964 Turbo remsystemen zorgen voor stopkracht.
Een volledig verstelbare†JRZ � onderstel gecombineerd met op maat gemaakte PUR wielen, omwikkeld met �Toyo Triple Air†rubber, zorgt voor een correcte balans.
Het koppelingssysteem afkomstig van een Porsche 964 RS, gekoppeld aan de volledig gereviseerde versnellingsbak, zorgt ervoor dat de auto gemakkelijk door zijn versnellingen gaat, zowel op het circuit als op de weg.
Voor gewichtsverbetering werd een dak van koolstofvezel geïnstalleerd.
In de handen van een enthousiaste bestuurder neemt deze auto bochten alsof hij op rails rijdt. Een luchtliftsysteem op de voorwielen werd geïnstalleerd, zodat de auto ook in een stedelijke omgeving kan navigeren.
Exterieur:
Natuurlijk moeten we het hebben over de olifant in de kamer: De indrukwekkende RWB bodykit.
Ontworpen door Akira Nakai voor de Porsche 964, is deze kit een meesterwerk.
De huidige eigenaar koos ervoor om de Rauh Welt-kit glad te maken voor een andere uitstraling.
Akira Nakai kwam persoonlijk twee keer langs.De eerste keer om de bodykit af te werken en de tweede keer om de handling set up te doen.
De gladde bodykit, de prachtige Grand Prix witte lak, de 3.8 RS vleugel en PUR wielen zijn uiteindelijk een verbluffende combinatie.
Interieur:
Het interieur is alles wat je kunt verwachten van een raceauto voor de weg,
Met gelukkig nog een vleugje van de luxe van de basisauto zoals elektrische ramen.
Je kijkt naar de gebruikelijke Porsche 964 klokken, die je alles vertellen wat je moet weten. Alleen de toegevoegde dodemansknop is anders.
Een afneembaar race stuurwiel werd geplaatst.
Voor de stoelen viel de keuze op lichtgewicht carbon Recaro stoe
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.