Bouwjaar | 1991 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 49.174 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 191 kW (260 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 1991 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 49.174 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 191 kW (260 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Essenz BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Beneluxstraat 16 |
Postcode | 5061 KE |
Plaats | Oisterwijk |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)88 - 0356911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.essenz.nu |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Modelreeks: 1989 - 1993
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Aantal cilinders: 6
Ledig gewicht: 1.200 kg
Wielbasis: 227 cm
Bekleding: Stof
Motorrijtuigenbelasting: € 164 - € 179 per kwartaal
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
De 964 RS is één van de meest iconische auto's die Porsche ooit heeft uitgebracht. Een auto die er redelijk standaard uitziet, maar onderhuids een straatversie is van de Carrera-Cup racer. De 964 RS is de eerste 911, waarmee deze serie werd verreden. Een heerlijk auto: licht, rauw, communicatief en geniaal door eenvoud, totaal zijn er 2.282 gebouwd.
De Porsche 964 RS werd in 1991 geïntroduceerd op de Salon van Genève. Het is een totaal andere auto dan de 964 Carrera 2 waar de auto op is gebaseerd. Zo woog de auto tot 155 Kg minder door montage van magnesium velgen, een aluminium kofferklep, dunnere zij- en achterruiten en het weglaten van stuurbekrachtiging, cruise control, radio en airco.
Voor de RS heeft Porsche het motormanagement aangepast waardoor het vermogen officieel met 13 PK steeg naar 260 PK. Echter, voor de 964 RS werden de beste motoren geselecteerd, die in de praktijk vaak zelfs 280 PK leverden. Ook waren de versnellingen korter en werd een lichter vliegwiel gemonteerd voor een fellere respons.
Het onderstel van de 964 RS was 40 millimeter verlaagd, en verder werden stijvere veren, stuggere dempers, verstelbare stabilisatoren en de remmen van de Turbo gemonteerd. De 964 RS was leverbaar als Touring en als Clubsport, accelereert in 5,3 sec van 0 naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 260 km/u.
Stap in de 964 RS en je ziet direct dat er veel is gedaan om gewicht te besparen. Zo zijn er lichtgewicht Recaro kuipstoelen gemonteerd, zijn er geen achterzitjes aanwezig en worden de portieren geopend met eenvoudig lusjes. Heerlijk doelmatig allemaal en niets wat je van het autorijden afleidt.
Onze RS is in december 1991 door Het Porsche Centrum in Hilzingen nieuw geleverd, het betreft een basisuitvoering. Gespoten in de kleur Maritiem Blauw en voorzien van de lichtgewicht Recaro sportstoelen met zwarte wangen, gecombineerd met een driekleurig blauw geperforeerd zitgedeelte.
Alle eigenaren zijn bekend:
- 23-12-1991: Elektronica bedrijf (7750 Konstanz)
- 17-05-1993: Fysiotherpeut (8204 Brannenburg)
- 24-04-1995: Dezelfde Fysiotherapeut, nieuwe woonplaats (83355 Grabenstätt)
- 22-08-1996: Privé persoon (83109 Grosskarolinenfeld)
- 25-05-2018: Privé persoon (72336 Balingen)
- 12-04-2021: Huidige eigenaar
In het verleden is de auto om cosmetische redenen overgespoten, de carrosserie verkeert in goede staat en is geheel origineel. De auto staat op 18 Inch 3-delige RH Cup velgen. De afgelezen kilometerstand bedraagt 49.174 km.
De huidige eigenaar heeft een bedrijf dat is gespecialiseerd in onderhoud en restauratie van klassieke Porsches en Italiaanse auto's. Omdat de RS b
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.