Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Dutch Touring Car 1998 UNIEK
€ 1.995,-
Bouwjaar | 21-08-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 358.200 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | TV-SZ-07 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.834 cc |
Vermogen | 92 kW (125 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-08-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 358.200 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | TV-SZ-07 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.834 cc |
Vermogen | 92 kW (125 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | CARRION |
Contactpersoon | Dhr. Hoppenbouwers |
Adres | Houtduifstraat 30 |
Postcode | 4901 BR |
Plaats | Oosterhout |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)162 - 694191 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 51010354 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autocarrion.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (5-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/50 R15
Acceleratie (0-100): 10,0 s
Topsnelheid: 204 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 444 x 170 x 141 cm
Wielbasis: 255 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.135 kg
Laadvermogen: 550 kg
GVW: 1.685 kg
Max. trekgewicht: 1.475 kg (ongeremd 575 kg)
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 152 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,3 l/100km (1 op 15,9)
Brandstofverbruik in de stad: 8,5 l/100km (1 op 11,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,1 l/100km (1 op 19,6)
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 125 - € 141 per kwartaal
Dit is nou eens uniek!! Precies zoals Tim Coronel er destijds mee reed, de Mitsubishi Carisma DTCC !! Leuke auto als verzamelobject of om tentoontestellen. Het bestickeren is al duurder dan wat wij vragen! Let op dit dit betreft een vaste prijs !!
Wij adverteren precies zoals ieder mag verwachten met kentekens en kilometerstanden in het dashboard gefotografeerd. Ook onderhoudsboekjes open, duidelijke en het maximaal aantal foto's van de binnen- en buitenkant, zodat u duidelijk kunt zien welke opties de auto heeft en andere spec's die het vernoemen waard zijn. Bekijk onze site voor meerdere foto's, want op bijvoorbeeld Marktplaats kunnen namelijk maar maximaal 24 foto's geplaatst worden, op onze site is er geen maximum.
Voorkom teleurstellingen en bel voordat u wilt komen. Indien we het voertuig nog in voorraad hebben, dan houden wij gedurende uw reistijd de auto voor u gereserveerd.
Inruilvoorstellen "via mail" of nog beter, via APP 06-510 10 354 dienen zo compleet mogelijk aangeleverd te worden. Hiermee bedoelen wij de inkoop site zo compleet mogelijk in te vullen. Let op! Ook de door u gewenste inruilprijs vermelden, daarna kunnen we uw voorstel pas in behandeling nemen.
Voor de vrijwaring van uw auto hebben wij deel II van het papieren kentekenbewijs nodig. Of van voertuigen die na 2014 tenaamgesteld zijn: de 9-cijferige tenaamstellingcode en het kentekenpasje. Met deze documenten kunnen wij de auto vrijwaren en dus overschrijven.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mitsubishi Carisma | Vrienden om het even
Als de dag van gisteren kan ik het mij herinneren: de presentatie van de Mitsubishi Carisma tijdens de AutoRAI van 1995. Onder spotlights, tromgeroffel en rook werd door danseressen en acrobaten in glitterpakken een baanbrekende nieuwe auto gepresenteerd. Wat zou er onder het doek vandaan komen? Het werd een wat anoniem uitziende middenklasser onder de naam "Carisma". Het zal wel een heel bijzondere auto zijn, maar aan de buitenkant zag ik het er niet aan af. Nu, jaren later, mag ik die auto aan een test onderwerpen.
Zelden had een auto zo'n misplaatste naam. Als de Mitsubishi Carisma iets niet heeft, is het wel charisma. Op dit detail na, valt er niets af te dingen op de Carisma. Rijdt goed en betrouwbaar.
Plus
- nette prijs
- goede prestaties
- comfortabel
Min
- motor moet hard werken
- zeldzaam saai
- slechts één airbag
Conclusie
Bij een auto die zo veel reclame nodig heeft als de Mitsubishi Carisma, rijst het vermoeden dat er iets structureel mis is met de auto. Dat is niet zo. De Carisma heeft geen echt zwakke punten. Daar staat tegenover dat de auto ook geen overtuigende sterke punten heeft om boven de concurrentie uit te steken.
Een uitzondering daarop zou de Carisma met GDi motor kunnen zijn, waarvan Mitsubishi een spectaculair gunstiger benzineverbruik belooft dan bij soortgelijke auto's. Deze test gaat echter over de diesel en die verstaat zijn werk evenals de rest van de techniek prima. De auto heeft daarom maar één echte fout: de naam. Sinds de Fiat Croma is dit de meest ongelukkig gekozen naam in tijden, want zoals de Fiat vetvrij was, is de Mitsubishi Carisma geheel-en-al vrij van charisma.