Bouwjaar | 21-03-1995 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 121.741 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.790 cc |
Vermogen | 205 kW (279 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-03-1995 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 121.741 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.790 cc |
Vermogen | 205 kW (279 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Classic Park |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Koppenhoefstraat 14 |
Postcode | 5283 VK |
Plaats | Boxtel |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)411 - 605000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.classicpark.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: jun 1993 - jun 1999
Referentienummer: 0001224
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 260 km/u
Maten
Wielbasis: 251 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.365 kg
Laadvermogen: 485 kg
GVW: 1.850 kg
Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 1
Historie
Aantal eigenaren: 4
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze Maserati Ghibli is enkele jaren geleden door een Maserati specialist geheel gerestaureerd. Daarbij is hij overgespoten in de originele blauwgroene metallickleur. In het interieur is hij smaakvol uitgevoerd in beige leren bekleding met bruine tapijten en beige Alcantara hemelbekleding. Glad gelakte houtpanelen in de portieren en het dashboard maken het interieur helemaal àf. Het spor-tieve stuurwiel heeft een volledig houten rand en is in nieuwstaat.
De Ghibli is voorzien van een handgeschakelde 5-versnellingsbak met aandrijving op de achterwie-len.
In januari 2022 heeft de auto groot onderhoud gehad, waarbij de distributie is vervangen, de stuur-kogels zijn vervangen, de remschijven zijn afgedraaid, en diverse andere onderhoudswerkzaam-heden zijn uitgevoerd. Tevens is de auto voorzien van vier nieuwe banden en is hij uitgelijnd. De gehele auto is in uitmuntende staat van onderhoud.
Deze Ghibli 2.8 staat afgebeeld op de voorkaft van het tijdschrift La Strada, het tijdschrift voor lief-hebbers van Italiaanse auto's & Lifestyle, uitgave oktober 2005. De Ghibli 2.8 V6 uitvoering wordt in dit blad uitgebreid beschreven waarbij deze Ghibli model heeft gestaan. Het blad is opgenomen in de documentatie. Verder zijn daarin aanwezig het originele, Duitstalige handboek, een map met alle nota's van 2007 tot heden, en een drietal taxatierapporten. De auto is in 1995 nieuw geleverd in Duitsland en is sinds 2001 in Nederlands. De huidige eigenaar kocht de Ghibli in 2015.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Maserati Ghibli | Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati
Alle volumemerken hebben zich toegelegd op de ontwikkeling van elektrische auto's. En nu is het zo ver: ook het exclusieve merk Maserati zet de eerste stap richting elektrisch rijden. Alhoewel er veel meer is aangekondigd, is de eerste stap een kleine: de Ghibli krijgt een hybride motor. Is zo'n half elektrische Ghibli nog wel een volwaardige Maserati?
De Ghibli Hybrid is de eerste stap van Maserati richting elektrisch rijden. De 2.0 liter 4-cilinder gedraagt zich dankzij de elektrische assistentie als een 6-cilinder, maar met een lager verbruik.
Plus
- uitstekende rijeigenschappen
- exclusief en bevoorrecht gevoel
- spectaculaire prijsdaling
Min
- matige hoofdruimte voorin
- matrige ruimte achterin
- niet zo spectaculair en machtig als de 6 en 8 cilinders van weleer
Conclusie
Een Maserati met 2.0 liter benzinemotor en hybride-aandrijving. Enkele jaren geleden werd het voor onmogelijk gehouden en nu is het realiteit. De Ghibli Hybrid is bovendien slechts een eerste stap in de transitie van Maserati.
De eerste stap is echter klein. De Ghibli beschikt over de meest eenvoudige en dus minst ingrijpende vorm van elektrische aandrijving: de mild hybrid. Het systeem bestaat uit een slimme dynamo die energie terugwint tijdens het afremmen plus een elektromotor die de benzinemotor assisteert wanneer nodig. Ondanks het riante vermogen (330 pk / 450 Nm) ontbreken de overmacht en sensatie die de traditionele zes- en achtcilinder motoren bieden. Het volle geluid, de rust en de souplesse doen echter nauwelijks onder voor de grote motoren van weleer. Als Hybrid is de Ghibli weliswaar minder spectaculair, maar daarmee zeker niet minder Maserati.