Land Rover Defender 90 2.2 D | Soft-top |
€ 47.950,-
Bouwjaar | 19-07-2012 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.000 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.198 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 19-07-2012 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.000 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.198 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | ASMH Cars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Clara Zetkinweg 5 |
Postcode | 5032 ML |
Plaats | Tilburg |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 54257587 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.asmhcars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt 2007 - dec 2011
Technische informatie
Koppel: 360 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 60 liter
Acceleratie (0-100): 16,8 s
Topsnelheid: 132 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.795 kg
Afmetingen (LxBxH): 395 x 175 x 198 cm
Wielbasis: 236 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10 l/100km (1 op 10,0)
Energielabel: G
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Uniek exemplaar
De eerste Belgische eigenaar van deze prachtige Defender was een purist en heeft de auto door de jaren heen gekoesterd. Hierdoor is de auto in zo goed als nieuwstaat. De chique blauwe kleur in combinatie met de gesloten stalen lichtgekleurde velgen geven de auto een unieke klassieke uitstraling. Werkelijk een plaatje om te zien.
Voorzien van 2 zitplaatsen voorin en een soft top, dus ook lekker open rijden in de zomer. Verder voorzien van onder meer een electrische lier, verhoogde luchtinlaat en reservewiel gemonteerd achterop. Maar ook unieke details zoals de bestickering en het drankvakje in het voorspatbord. Banden ca. 85-90% nieuw. Kilometerstand is aantoonbaar middels Car-pass informatie. Verdere onderhoudsinformatie is beschikbaar en ter inzage. Bovendien Euro 5 dus geen problemen in de Nederlandse binnensteden of elders.
Auto heeft nog Belgische registratie. Het verzorgen van NL registratie kan snel en eenvoudig. Wij verzorgen dit graag voor u. Totale kosten ca. €. 500,00. Er dient ook rekening te worden gehouden met een nader te bepalen bedrag aan rest bpm en enige kosten voor de noodzakelijke aanpassingen. De berekening hiervan kunnen wij vrijblijvend voor u maken. Ook een onderhoudsbeurt en nieuwe APK keuring verzorgen wij desgewenst graag voor u.
Voor meer informatie en/of afspraak ter bezichtiging/proefrit kunt u contact met ons opnemen via email: bart@asmhcars.nl of telefoon: 0031 6 5425 7587.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!