Land Rover Defender 2.2 D HT 110 SE | BTW-auto |
€ 47.950,- incl. BTW
Bouwjaar | 03-04-2015 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 116.000 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | VN-062-L |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.198 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 03-04-2015 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 116.000 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | VN-062-L |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.198 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | ASMH Cars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Clara Zetkinweg 5 |
Postcode | 5032 ML |
Plaats | Tilburg |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 54257587 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.asmhcars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Personenvervoer
Modelreeks: nov 2011 - mrt 2016
Technische informatie
Koppel: 360 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 75 liter
Acceleratie (0-100): 15,8 s
Topsnelheid: 145 km/u
Maten
Wielbasis: 280 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.831 kg
Laadvermogen: 1.219 kg
GVW: 3.050 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 295 g/km
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,1 l/100km (1 op 9,0)
Brandstofverbruik in de stad: 13,6 l/100km (1 op 7,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,7 l/100km (1 op 10,3)
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 166 per kwartaal
Overige informatie
BPM: De getoonde prijs is inclusief BPM
Een werkelijk zeldzaam mooie Land Rover Defender 110 in een mooie kleurcombinatie van klassiek grijs met wit dak. Door de tweede Nederlandse eigenaar met liefde behandeld en dat is te zien.
Voorzien van veel extra's zoals onder meer een beloopbaar roofrack, trekhaak 3500 kg., nagenoeg nieuwe lierbumper met Kingone electrische lier 4300 kg., ledbars aan de voorzijde, werkverlichting in de laadruimte en achterzijde. Multifunctioneel inzetbaar, door de week voor het werk en in het weekend de ideale auto voor naar de sportclub, hobby of een ritje over het strand, door de duinen of bossen.
De laadruimte is voorzien van een praktische en functionele vakverdeling, welke echter ook weer eenvoudig te verwijderen is. Verder ruim voorzien van de nodige opties zoals onder meer: airco, cruise control, Garmin navigatiesysteem, upgraded geluidssysteem, etc.
De laatste eigenaar was een echte liefhebber en heeft de auto door de jaren heen stipt onderhouden. Uitgebreide documentatie hiervan is aanwezig en ter inzage. Het laatste reguliere onderhoud is uitgevoerd medio augustus 2023 bij een kilometerstand van ca. 112.000. Banden zijn ca. 70% nieuw. Voor aflevering zal door ons een nieuwe APK-keuring worden verzorgd. Het betreft bovendien een btw-auto waardoor voor de zakelijke rijder de btw aftrekbaar is.
Zo mooi als deze kom je ze niet vaak tegen. Een buitenkans voor de echte liefhebber! Voor meer informatie en/of afspraak ter bezichtiging/proefrit kunt u contact met ons opnemen via email: bart@asmhcars.nl of telefoon: 0031 6 5425 7587.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!