Bouwjaar | 01-05-1958 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 32.341 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | LC-06-91 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.781 cc |
Vermogen | 198 kW (270 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-05-1958 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 32.341 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | LC-06-91 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.781 cc |
Vermogen | 198 kW (270 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Legendary Classics |
Contactpersoon | Dominique Franssens |
Adres | Leerlooierstraat 5 |
Postcode | 4871 EN |
Plaats | Etten-Leur |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23679846 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.legendaryclassics.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Er is veel meer te schrijven over deze prachtige 1958 Jaguar XK 150 3.8S OTS aangezien dit geen doorsnee XK is.
Er is echter zo veel informatie dat het onbegonnen werk is om alles hier neer te schrijven.
Voor nu, de belangrijkste punten hieronder.
Geschiedenis:
Begin 1958 geleverd in de VS. (1e eigenaar) (VIN: S83****)
Reisde al in de eerste jaren van haar leven terug naar de UK.
Jaguar Coventry vervangt de motor door de fabrieks-3.8 liter S-motor (VAS 1242-9) en registreert haar als zodanig. (Zie ā€?production record certificatesā€ van de Jaguar Heritage Trust)
ā€¢ 1990: Eigenaar uit Southampton verkoopt de auto aan Frankrijk
(naar "Nord Pas De Calais" - 3e eigenaar)
ā€¢ 1996: Auto wordt verkocht aan de tweede Franse eigenaar, nog steeds geregistreerd als Britse auto. (4e eigenaar)
ā€¢ 2000: (maart) 4e eigenaar registreert de auto voor het eerst in Frankrijk.
ā€¢ 2003: De auto werd verkocht aan de 5e en laatste eigenaar vóór Legendary Classics.
ā€¢ 2006: De 5e eigenaar start een volledig gedocumenteerde uitgebreide body-off-restauratie die ongeveer 5 jaar duurde.
ā€¢ 2011: De body-off restauratie is eind dat jaar voltooid.
Eigenaar geniet ongeveer 10 jaar van de auto en rijdt er regelmatig mee.
ā€¢ 2021: (juni) De beslissing wordt genomen om de auto volledig opnieuw te laten spuiten.
ā€¢ 2022: (september) 3.8S-motor wordt volledig gereviseerd.
ā€¢ 2022: Verdere toevoegingen worden op dat moment gedaan omdat de wagen nu toch bijna volledig gedemonteerd is:
#Extra motorventilator
#Nieuwe Cabriolet kap
# Nieuwe Remsystemen rondom (Cooper Kraft schijven voor en achter)
#Nieuwe 5-versnellingsbak "Getrac"
#Nieuwe Uitschakelbare stuurbekrachtiging
#Nieuwe Elektronische ontsteking
#2 nieuwe brandstofpompen
ā€¢ 2023 (december) Legendary Classics verwerft de auto en brengt haar naar Nederland.
Algemene informatie:
ā€¢ Vin-nummer: S 830***
ā€¢ Motornummer: VAS 12**-* (3781 cc, 198 kW / 265 pk met 3 SU HD8-carburateurs)
ā€¢ Carrosserienummer: F15***
ā€¢ Versnellingsbaknummer: JC40**** (Niet in de auto maar beschikbaar bij de auto!)
ā€¢ Huidige versnellingsbak: Getrac 5-versnellingen
ā€¢ Originele exterieurkleur: "Carmen red"
ā€¢ Originele interieurafwerking: Zwart
ā€¢ Huidige exterieurkleur: "Indigo Blue"
ā€¢ Huidige interieurafwerking: "Hermes Red"
(Nummers kunnen op verzoek worden gecontroleerd!)
Algehele staat:
De restauratie tussen 2006 en 2011 was uitgebreid en zeer duidelijk uitgevoerd door professionals die hun vak kenden.
De auto is sinds de
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto