Bouwjaar | 26-03-1997 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 94.032 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | J-096-JX Verzekeren |
Kleur | Oranje Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.179 cc |
Vermogen | 206 kW (281 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 26-03-1997 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 94.032 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | J-096-JX Verzekeren |
Kleur | Oranje Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.179 cc |
Vermogen | 206 kW (281 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Wallinga Car Care |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Vaalserbergweg 307 |
Postcode | 5628 CH |
Plaats | Eindhoven |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)40 - 2412760 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carcarewallinga.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: sep 1997 - mei 2005
Technische informatie
Koppel: 298 Nm
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 70 liter
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 270 km/u
Maten
Wielbasis: 253 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.345 kg
Laadvermogen: 265 kg
GVW: 1.610 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 285 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,4 l/100km (1 op 8,1)
Brandstofverbruik in de stad: 17,9 l/100km (1 op 5,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,1 l/100km (1 op 11,0)
Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Unieke Honda NSX NA2 uit het bouwjaar 1997. Deze is uitgevoerd met een handmatige 6 bak en de 3.2 motor (C32B). Zeer zeldzaam. Origineel EU geleverd (Duitsland) incl. COC/CVO. De auto is nieuwe geleverd in Duitsland en daarna een tijdje in Spanje rondgereden. Hierna is hij in ons bezit gekomen. We hebben hebben helemaal gerestaureerd en is opnieuw gespoten in de originele Imola oranje kleur. Met zorg opnieuw opgebouwd en netjes gedocumenteerd. De auto heeft een grote beurt gehad met nieuwe distributieriem en waterpomp.
Op de 81ste Chicago Auto Show in februari 1989 werd de Honda NSX getoond aan het publiek, en in september 1990 werd de Honda NSX (NA1) geïntroduceerd. Dit is 's werelds eerste massa-geproduceerde voertuig met een volledig aluminium monocoque, met daarnaast veel aluminium legeringen in het motorblok, chassis, stoelen, onderstel en wielophanging. De productie van de eerste generatie NSX vond plaats in de Tochigi-fabriek met 25 stuks per dag. De aanvankelijke modellen werden geleverd met de 3,0 liter C30A V6, met DOHC VTEC-technologie. Deze NA1-modellen werden geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen of een automatische transmissie met vier trappen.
Honda begon met het ontwikkelen van de NSX in januari 1984, nadat het Honda Wako R&D-team een eerste prototype had geproduceerd.[4] Honda had tot die tijd voornamelijk voertuigen geproduceerd met voorwielaandrijving met een dwarsgeplaatste motor voorin het voertuig (FF-layout). De ontwikkeling van dit voertuig creëerde een volledig nieuw concept voor hen; een voertuig met middenmotor en achterwielaandrijving (RMR- of MR-layout). Honda bouwde een eerste generatie Honda City om van de conventionele FF-layout naar RMR-layout om de eigenschappen daarvan te testen.[4]
Ayrton Senna werd betrokken bij het testen van de Honda NSX in februari 1989 toen hij het model mocht testen op het Japanse Suzuka circuit. Hij had kritiek op het gebrek aan rigiditeit dat hij voelde. In april 1989 testte Honda de NSX op de Nürburgring Nordschleife. Honda R&D Europe kreeg de beschikking over een werkplaats in Müllenbach, nabij het circuit, en kon daardoor als e
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto