Bouwjaar | 28-02-1966 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 152.332 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | AR-34-11 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.730 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1966 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 152.332 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | AR-34-11 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.730 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Kaeve Cars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Industrielaan 11 |
Postcode | 5405 AA |
Plaats | Uden |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 16433675 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | kaevecars.com/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Tellerstand: 94.655 mijlen
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Ledig gewicht: 1.570 kg
Interieur
Interieur: lightBlue, Skai
Aantal zitplaatsen: 4
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Voor dit model uit 1966 worden kleine veranderingen waargenomen ; de opstelling van de wijzerplaten op het dashboard werd gewijzigd om het nog meer te scheiden van de Ford Falcon- kant . In 1965 bestond de grille uit het embleem omgeven door een kraal met aan elke kant een balk, deze staven werden verwijderd in 1966. De Shelby GT-350 was nog steeds beschikbaar maar de toevoeging van een automatische transmissie nam het weg. auto afbeelding. Bovendien was het nu verkrijgbaar in vier kleuren, waaronder het legendarische zwart en goud dat speciaal voor het verhuurbedrijf Hertz is gemaakt .
Grappige anekdote, toen Ford besloot zijn Mustang in Duitsland te verkopen, ontdekten ze dat de naam al geregistreerd was door een Duits bedrijf. Ze vroeg Ford 10.000 dollar om hun naam te mogen gebruiken, wat het Amerikaanse bedrijf weigerde. Ze besloot toen om alle "Mustang"-emblemen te verwijderen en te vervangen door "T-5".
Dit betreft een prachtig exemplaar in de kleur, "Tahoe Turquoise", nieuw geleverd in California (USA).
In 2015 heeft de huidige eigenaar hem vanuit California naar Nederland geëxporteerd en hem volledig body off gerestaureerd + een complete motorrevisie.
Het hele restauratietraject is volledig d.m.v. foto's gedocumenteerd.
De geboorte certificaat is aanwezig.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Ford Mustang Convertible | Zomerpret
Hoe wordt zomerpret vertaald naar een auto? In de vorm van een cabriolet natuurlijk! Dan is de vraag: wat voor soort cabriolet? Gaat de voorkeur uit naar een verfijnde vierzitter om optimaal te genieten van de reis? Of toch liever een lichtgewicht roadster waarbij alles draait om rijplezier? Er is een optie die menigeen vergeet: een brute Amerikaanse "muscle car".
De Ford Mustang Cabrio is een onvervalste Amerikaanse muscle car: luid, bruut, opzichtig en daarmee uniek in zijn soort. Minder verfijnd dan de concurrentie, maar daarom niet slechter (wel duurder).
Plus
- serieus snel, ook met 2.3 liter motor
- unieke uitstraling
- moderne uitrusting
Min
- hoge CO2-uitstoot en daarom ook hoge aanschafprijs
- eenvoudige dak-constructie
- weinig verfijnd
Conclusie
Is het terecht dat menigeen de Ford Mustang overslaat bij een zoektocht naar de ideale auto voor de zomer? Dat ligt aan de voorkeur van de bestuurder.
In Amerika is de Mustang populair vanwege de lage prijs en grootse prestaties. Het is duidelijk merkbaar waar Ford heeft bezuinigd (dakconstructie, onderstel, materiaalkeuze, motortechniek), maar daar staat in Amerika een scherpe prijs tegenover. In Europa zorgen diezelfde bezuinigingen juist voor een hogere prijs omdat de weinig efficiënte aandrijflijn wordt afgestraft met een torenhoge aanschafbelasting. Een minder verfijnd product voor een hogere prijs dus.
Een kleine week rijden leert echter nog iets: de Mustang is uniek! Zelfs wanneer wordt gekozen voor de basismotor heeft de Mustang het uitgesproken karakter van een echte "muscle car". In feite heeft de Mustang helemaal geen concurrentie en dan doet de prijs er ook niet meer toe.