BMW M5 IN SUPER STAAT, geheel gespoten, motor 92.000km

€ 34.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 16-10-1998
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 212.510 km
Deuren 4
Kenteken 96-GXZ-8 Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.941 cc
Vermogen 294 kW (400 pk)

BMW M5 IN SUPER STAAT, geheel gespoten, motor 92.000km


€ 34.950,-

Algemeen

Bouwjaar 16-10-1998
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 212.510 km
Deuren 4
Kenteken 96-GXZ-8 Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.941 cc
Vermogen 294 kW (400 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam E&S Automotive
Contactpersoon Eric Roos
Adres Noorddijk 9
Postcode 5705 CX
Plaats Helmond
Provincie Noord Brabant
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 42884007 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.esautomotive.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 3e remlicht
  • abs
  • achterspoiler
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • cd wisselaar
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • parkeersensor
  • regensensor
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging
  • telefoon
  • traction control
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan

Technische informatie
Aantal cilinders: 8

Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld

Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 245/40 R18
Bandenmaat achter: 275/35 R18

Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 250 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 478 x 180 x 144 cm
Wielbasis: 283 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.695 kg
Laadvermogen: 595 kg
GVW: 2.290 kg
Max. trekgewicht: 1.800 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 336 g/km
Emissieklasse: Euro 2

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,9 l/100km (1 op 7,2)
Brandstofverbruik in de stad: 21,1 l/100km (1 op 4,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,8 l/100km (1 op 10,2)

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 263 - € 298 per kwartaal

We hebben hier een kanon van een auto.
Een BMW E39 M5 met de legendarische 5.0 V8 motor, deze levert een nette 400pk en is een genot om naar te luisteren plankgas door een tunnel met de ramen open.
Dit wordt voor het grootste deel gecreëerd door de Schmiedmann RVS einddempers.

Deze auto is in 2023 geheel overgespoten in de originele kleur, namelijk oxfordgrün.
Er zijn slechts 103 exemplaren in deze zeldzame kleur geleverd.
Alle lijsten aan de buitenkant zijn toen ook vervangen voor nieuw.

Tegelijkertijd is de auto technisch ook helemaal aangepakt.
Er is een andere motor gemonteerd (oude was kapot gelopen) welke destijds ongeveer 89.000km had gelopen.
Deze motor is meteen voorzien van nieuwe distributieketting, geleiders, alle pakkijngen, bougies, bobines, filters enz.
De drijfstanglagers zijn bij deze motor niet een groot probleem maar aangezien de motor toch al open lag zijn de drijfstanglagers ook meteen vervangen.
De hardyschijf en het cardanaslager en de achterste homokineet zijn ook vervangen.
Zo zijn ook alle draagarmen aan de voorkant vervangen.
De wiellagers voor+achter zijn ook vervangen tegelijk met de remschijven en remblokken,
De startmotor is vervangen.
Aanbouwdelen zoals ac-compressor, dynamo en loop+spanrollen vervangen
Condensor+radiateur vervangen
Koelventilator+viscokopelling vervangen
Koppeling+druklager en hoofd+hulpkoppeling cilinders vervangen
Bakolie+diffolie
Stuurbekrachtigings leidingen vervangen
Vanos gereviseerd+vanospomp modificatie uitgevoerd ivm bekende koudestart vanos rammel
Motor+baksteunen vervangen
Handrem mechanisme + handremkabels vervangen
Banden rondom niet zo lang geleden vervangen
Raamrubbers voor+achter vervangen


Er is een Android radio gemonteerd met Apple Carplay enz, maar de originele radio is ook aanwezig.


Oftewel:

Een SUPER exemplaar die je niet zo snel in deze staat tegen zult komen.

Veel foto's aanwezig van de uitgevoerde reparatie's

Voor meer en grotere foto's zie onze website

= Bedrijfsinformatie =

.







**

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

BMW M5 | Formule M5

De BMW M5 is de vierde auto uit de 5-serie die wordt getest. En daar zijn een aantal goede redenen voor. Zo bewijst BMW met de 5-serie één van de meest vernieuwende autofabrikanten van dit moment te zijn. De doordachte ergonomie en vooruitstrevende techniek tillen de rijeigenschappen en veiligheid naar een hoger plan. Dat maakt iedere proefrit met een BMW 5-serie tot een genoegen. Maar nu is de ultieme 5-serie verkrijgbaar: de M5. Ook nu toont BMW een fascinerend staaltje techniek; de M5 doorbreekt de magische grens van 500 pk.

Autotest | BMW M5 Formule M5

De BMW M5 is eigenlijk veel te snel voor de openbare weg. Als pronkstuk is de M5 wel geslaagd, want BMW zorgt ervoor dat iedereen het vermogen onder controle kan houden waardoor voor dagelijks gebruik

Plus

  • comfortabele zakenauto, sublieme raceauto
  • zeer ruim, ook achterin
  • vooruitstrevende en vernieuwende techniek

Min

  • besturing BMW 6-serie is nog beter
  • bij zeer kalm rijden houdt automaat merkbaar in tijdens schakelen

Conclusie

De BMW M5 voelt op de Nederlandse wegen als een wild roofdier in een veel te kleine kooi. Het is een machtig gevoel een dergelijk beest onder controle te houden, maar tegelijkertijd is duidelijk dat het volstrekt zinloos is zoveel paardekrachten te hebben. Toch is BMW er in geslaagd een auto te maken die dankzij de vele veiligheidssystemen door iedere bestuurder in de hand kan worden gehouden. Afhankelijk van de ervaring en/of durf kunnen steeds meer van die systemen worden uitgeschakeld waarmee de M5 steeds minder luxeauto en steeds meer raceauto wordt.

Helaas heeft niet iedereen een circuit in de achtertuin en ook een dagje een baan afhuren zal niet in ieder budget passen. Het is daarom vooral op de zeer lange afstand waarop de superioriteit van de M5 daadwerkelijk tot zijn recht komt (Ivo Kroone).

Deel deze advertentie