Bouwjaar | 16-10-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 212.510 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | 96-GXZ-8 Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 4.941 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
€ 34.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 16-10-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 212.510 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | 96-GXZ-8 Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 4.941 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | E&S Automotive |
Contactpersoon | Eric Roos |
Adres | Noorddijk 9 |
Postcode | 5705 CX |
Plaats | Helmond |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 42884007 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.esautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 245/40 R18
Bandenmaat achter: 275/35 R18
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 478 x 180 x 144 cm
Wielbasis: 283 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.695 kg
Laadvermogen: 595 kg
GVW: 2.290 kg
Max. trekgewicht: 1.800 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 336 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,9 l/100km (1 op 7,2)
Brandstofverbruik in de stad: 21,1 l/100km (1 op 4,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,8 l/100km (1 op 10,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 263 - € 298 per kwartaal
We hebben hier een kanon van een auto.
Een BMW E39 M5 met de legendarische 5.0 V8 motor, deze levert een nette 400pk en is een genot om naar te luisteren plankgas door een tunnel met de ramen open.
Dit wordt voor het grootste deel gecreëerd door de Schmiedmann RVS einddempers.
Deze auto is in 2023 geheel overgespoten in de originele kleur, namelijk oxfordgrün.
Er zijn slechts 103 exemplaren in deze zeldzame kleur geleverd.
Alle lijsten aan de buitenkant zijn toen ook vervangen voor nieuw.
Tegelijkertijd is de auto technisch ook helemaal aangepakt.
Er is een andere motor gemonteerd (oude was kapot gelopen) welke destijds ongeveer 89.000km had gelopen.
Deze motor is meteen voorzien van nieuwe distributieketting, geleiders, alle pakkijngen, bougies, bobines, filters enz.
De drijfstanglagers zijn bij deze motor niet een groot probleem maar aangezien de motor toch al open lag zijn de drijfstanglagers ook meteen vervangen.
De hardyschijf en het cardanaslager en de achterste homokineet zijn ook vervangen.
Zo zijn ook alle draagarmen aan de voorkant vervangen.
De wiellagers voor+achter zijn ook vervangen tegelijk met de remschijven en remblokken,
De startmotor is vervangen.
Aanbouwdelen zoals ac-compressor, dynamo en loop+spanrollen vervangen
Condensor+radiateur vervangen
Koelventilator+viscokopelling vervangen
Koppeling+druklager en hoofd+hulpkoppeling cilinders vervangen
Bakolie+diffolie
Stuurbekrachtigings leidingen vervangen
Vanos gereviseerd+vanospomp modificatie uitgevoerd ivm bekende koudestart vanos rammel
Motor+baksteunen vervangen
Handrem mechanisme + handremkabels vervangen
Banden rondom niet zo lang geleden vervangen
Raamrubbers voor+achter vervangen
Er is een Android radio gemonteerd met Apple Carplay enz, maar de originele radio is ook aanwezig.
Oftewel:
Een SUPER exemplaar die je niet zo snel in deze staat tegen zult komen.
Veel foto's aanwezig van de uitgevoerde reparatie's
Voor meer en grotere foto's zie onze website
= Bedrijfsinformatie =
.
**
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW M5 | Formule M5
De BMW M5 is de vierde auto uit de 5-serie die wordt getest. En daar zijn een aantal goede redenen voor. Zo bewijst BMW met de 5-serie één van de meest vernieuwende autofabrikanten van dit moment te zijn. De doordachte ergonomie en vooruitstrevende techniek tillen de rijeigenschappen en veiligheid naar een hoger plan. Dat maakt iedere proefrit met een BMW 5-serie tot een genoegen. Maar nu is de ultieme 5-serie verkrijgbaar: de M5. Ook nu toont BMW een fascinerend staaltje techniek; de M5 doorbreekt de magische grens van 500 pk.
De BMW M5 is eigenlijk veel te snel voor de openbare weg. Als pronkstuk is de M5 wel geslaagd, want BMW zorgt ervoor dat iedereen het vermogen onder controle kan houden waardoor voor dagelijks gebruik
Plus
- comfortabele zakenauto, sublieme raceauto
- zeer ruim, ook achterin
- vooruitstrevende en vernieuwende techniek
Min
- besturing BMW 6-serie is nog beter
- bij zeer kalm rijden houdt automaat merkbaar in tijdens schakelen
Conclusie
De BMW M5 voelt op de Nederlandse wegen als een wild roofdier in een veel te kleine kooi. Het is een machtig gevoel een dergelijk beest onder controle te houden, maar tegelijkertijd is duidelijk dat het volstrekt zinloos is zoveel paardekrachten te hebben. Toch is BMW er in geslaagd een auto te maken die dankzij de vele veiligheidssystemen door iedere bestuurder in de hand kan worden gehouden. Afhankelijk van de ervaring en/of durf kunnen steeds meer van die systemen worden uitgeschakeld waarmee de M5 steeds minder luxeauto en steeds meer raceauto wordt.
Helaas heeft niet iedereen een circuit in de achtertuin en ook een dagje een baan afhuren zal niet in ieder budget passen. Het is daarom vooral op de zeer lange afstand waarop de superioriteit van de M5 daadwerkelijk tot zijn recht komt (Ivo Kroone).