Volkswagen T-Cross
Heel gewoon gebleven
De meeste SUV's worden gekocht om het uiterlijk. Autofabrikanten doen er daarom alles aan om hun Sports Utility Vehicle de stoerste, modernste en sportiefste uitstraling te geven. Bij de Volkswagen T-Cross ligt dat anders. De T-Cross is weliswaar anders dan een doorsnee hatchback, maar doet er tegelijkertijd alles aan om zo gewoon en vertrouwd mogelijk te zijn. Nu is de T-Cross vernieuwd voor modeljaar 2024 met een nieuw uiterlijk, een nieuw interieur en modernere elektronica. Is de compacte SUV desondanks gewoon gebleven?
Bij de Volkswagen T-Cross draait alles om het vertrouwde. Ondanks een verjongingskuur is de T-Cross gewoon gebleven met traditionele benzinemotoren en bediening met fysieke knoppen. Goed weggedrag.
Plus
- alles gewoon en vertrouwd
- stoelen voor Europees postuur
- prima rijeigenschappen
Min
- duurder in aanschaf en gebruik dan een volledig elektrische auto
Conclusie
Weet de Volkswagen T-Cross zijn nuchtere karakter te behouden ondanks een verplichte verjongingskuur met heel veel elektronica? Zeker! Op het gebied van luxe en infotainment is de T-Cross bij de tijd, maar dit is absoluut geen rijdende computer geworden. De verplichte veiligheidsvoorzieningen geven de nodige speelruimte en zijn dankzij een zorgvuldig gekozen geluid minder opdringerig dan gewoonlijk. Het uiterlijk en de aankleding zijn zelfs beschaafder geworden, waarmee de T-Cross zich nog nadrukkelijker onderscheidt van de modepopjes en futuristische voertuigen van de concurrentie.
De motoren zijn niet gemoderniseerd sinds 2019. Dat kan als een zwak of een sterk punt worden gezien. De relatief hoge CO2-uitstoot en het relatief hoge verbruik zorgen ervoor dat de T-Cross duurder is in aanschaf en in gebruik dan een volledig elektrische auto (zeker wanneer wordt gekozen voor een luxe uitvoering). Tegelijkertijd bedient de T-Cross hiermee kopers die niet gediend zijn van nieuwe techniek en zich prettiger voelen bij het oude vertrouwde.
Na een week rijden met de T-Cross luidt de conclusie: alles aan deze auto deugt. Echter, omdat de T-Cross op geen enkele manier bijzonder of innovatief is, is er ook niets beter dan gemiddeld. De Volkswagen T-Cross is daarom vernieuwd voor modeljaar 2024 en toch vertrouwd als altijd.
Volkswagen T-Cross 148 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
4.637 km - 2023 € 30.940,- incl. BTW
4.581 km - 2023 € 31.945,- incl. BTW
15.891 km - 2023 € 25.450,- incl. BTW
90.853 km - 2021 € 22.745,- incl. BTW
86.317 km - 2019 € 20.940,- incl. BTW
148.976 km - 2021 € 18.750,-
93.577 km - 2019 € 17.950,-
59.302 km - 2022 € 20.440,-
63.063 km - 2022 € 21.250,- incl. BTW
28.607 km - 2020 € 22.740,- incl. BTW
62.460 km - 2022 € 19.940,- incl. BTW
30.851 km - 2021 € 26.450,-
64.071 km - 2020 € 25.500,- incl. BTW
45.320 km - 2020 € 20.940,- incl. BTW
22.663 km - 2021 € 25.850,-
43.920 km - 2019 € 22.899,-
32.271 km - 2020 € 23.750,- incl. BTW
39.982 km - 2019 € 22.950,-
11.246 km - 2022 € 27.350,- incl. BTW
2.834 km - 2023 € 32.940,- incl. BTW
89.337 km - 2021 € 20.950,- incl. BTW
39.829 km - 2019 € 22.750,- incl. BTW
4.580 km - 2023 € 29.440,- incl. BTW
50.027 km - 2019 € 18.950,-
20.593 km - 2022 € 21.750,-