Range Rover Sport
Nergens vies van
U wilt een Range Rover Sport? Dan is er de keuze tussen diverse dieselmotoren of een 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor. Een bescheiden benzinemotor was er tot nu toe niet. De reden daarvoor is eenvoudig: een dieselmotor is in een auto zoals deze vrijwel altijd voordeliger dan een benzinemotor. Alleen echte liefhebbers zullen kiezen voor een benzinemotor en zij willen meteen het beste van het beste. Voor het milieu of de bijtelling is dat echter geen ideale keuze. Daarom is er nu een tussenweg: de plug-in hybrid belooft de prestaties van een sportieve benzinemotor tegen een verbruik dat lager is dan van een diesel.
De Range Rover Sport is thuis op de snelweg en in het terrein. De plug-in hybrid P400e is snel en zuinig. Na de facelift voor 2018 een moderne uitrusting.
Plus
- Goede rijeigenschappen on-road, subliem off-road
- Zeer luxueus
- Zuinig dankzij hybride-techniek
Min
- overgang tussen elektromotor en benzinemotor duidelijk merkbaar
- automaat schakelt niet onmerkbaar
- onhandige locatie oplaadpunt
Conclusie
Naast de diverse dieselmotoren en de oppermachtige V8 5.0 Supercharged benzinemotor is de plug-in hybrid een zinvolle aanvulling op het leveringsprogramma van de Range Rover Sport. Nog steeds weet de Range Rover Sport als geen ander dynamiek met terreinwaardigheid te combineren. De hybride-aandrijving zorgt voor uitstekende prestaties én nog meer comfort op de openbare weg. Tegelijkertijd is merkbaar dat Land Rover weinig ervaring met deze techniek heeft: de overgang van elektrisch rijden naar rijden op benzine verloopt niet geheel onmerkbaar en het aansluitpunt voor het laadstekker is ronduit onhandig gekozen.
In de hybride-uitvoering blijven alle kwaliteiten van de Range Rover Sport behouden. De binnenruimte is en blijft riant. De uitrusting is modern en compleet. Het uitgekiende onderstel geeft de Range Rover Sport het beloofde sportieve karakter, terwijl de terreinwaardigheid is behouden. Modder of asfalt, benzine of elektriciteit: deze Range Rover is nergens vies van!
Land Rover Range Rover Sport 128 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
8.900 km - 2024 € 320.000,- incl. BTW
35.064 km - 2021 n.o.t.k.
30.906 km - 2021 n.o.t.k.
191.833 km - 2006 € 30.190,-
50.238 km - 2021 € 69.700,- incl. BTW
330.876 km - 2005 € 7.750,-
54.708 km - 2021 € 78.950,- incl. BTW
22.214 km - 2023 € 129.500,- incl. BTW
183.874 km - 2006 € 19.950,- incl. BTW
205.386 km - 2009 € 13.450,-
2024 € 159.888,- incl. BTW
223.000 km - 2014 € 27.499,-
2024 € 149.888,- incl. BTW
2024 € 147.888,- incl. BTW
2024 € 179.888,- incl. BTW
85.500 km - 2006 € 42.995,- incl. BTW
23.458 km - 2020 € 78.888,-
57.500 km - 2022 € 129.950,- incl. BTW
39.827 km - 2018 € 64.950,- incl. BTW
18.247 km - 2022 € 145.450,- incl. BTW
72.500 km - 2021 € 114.950,- incl. BTW
231.921 km - 2013 € 29.999,-
2024 € 177.950,- incl. BTW
52.774 km - 2021 n.o.t.k.
48.444 km - 2021 € 72.950,- incl. BTW