Bouwjaar | 28-02-1990 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 93.910 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | T-729-GG Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 183 kW (249 pk) |
€ 59.964,-
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1990 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 93.910 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | T-729-GG Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 183 kW (249 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Mooij Classics |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Lange Vonder 16 |
Postcode | 5741 TT |
Plaats | Beek En Donk |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)492 - 778267 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.automooij.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Beschikbaarheid
Gereserveerd: Dit voertuig is gereserveerd voor een klant (verkocht onder voorbehoud).
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Modelreeks: aug 1988 - sep 1994
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 260 km/u
Maten
Wielbasis: 227 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.376 kg
Laadvermogen: 329 kg
GVW: 1.705 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
Tijdloze verschijning deze Porsche 911 cabriolet uit 1990 (van het type 964).
Af fabriek geleverd in de mooie kleur 'Slate Grey'. Schitterende combinatie met het cognac kleurig lederen interieur.
Betreft een origineel Amerikaans geleverd exemplaar welke volledig in orde is gemaakt.
Auto heeft weinig km's op de teller, slechts 58.694 mijlen.
Toch waren er een aantal aandachtspunten die wij allemaal hebben aangepakt;
Er is een nieuwe elektrisch bedienbare cabrioletkap gemonteerd (inclusief nieuwe afdekhoes).
De stoelen zijn opnieuw opnieuw bekleed.
Auto is volledig in de glascoating gezet, dus heeft weer een diepe glans (Matrix ceramic coating).
Grootste klus was de motor, hier zijn de volgende zaken vervangen (kwaal van deze motoren zijn de kwetsbare kopbouten die kunnen breken);
-Originele kopbouten vervangen door verbeterde Dilavar kopbouten
-nieuwe zuigerveren
-cilinderkoppen gereviseerd, dus ook nieuwe klepgeleiders
-krukaskeerring
-alle pakkingen vervangen
-kettinggeleiders vernieuwd
-gereviseerde dynamo
-etc.
Al met al is er veel geld in deze auto gestoken en staat er nu weer fris bij.
In Amerika heeft de auto ooit een lichte aanrijding aan de achterzijde gehad, dit staat netjes in het Carfax report. Daaruit kan men ook opmaken dat de lage kilometerstand onderbouwd wordt.
Is de interesse gewekt?
Dit exemplaar is te bezichtigen in onze nieuwe, 4500 m² dubbele verdieping showroom in Beek en Donk (Lange Vonder 16).
Tevens vindt u een uitgebreide fotoreportage in hoge resolutie op onze eigen website; www.automooij.nl
Wij zien u graag tegemoet voor een lekkere kop koffie en stellen u in de gelegenheid onze ruime collectie klassiekers te komen bewonderen!
Disclaimer; ondanks dat onze advertenties met de grootste zorg worden samengesteld blijven deze onder voorbehoud van prijswijzigingen en typefouten.
Controleer daarom altijd goed of de specificaties die u belangrijk vindt overeen komen met de beschrijving.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.