Lotus Elise (1996 - 2001)

De kunst van het weglaten

Echte liefde is niet te koop. Zeggen ze. Lotus importeur Van der Kooi uit het Overijsselse Lochem bewijst het tegendeel. De Lotus Elise is een sportwagen in zijn puurste vorm. Met de Elise wilde Lotus een "affordable Lotus" en "serious toy" maken. De ontwerpers zijn geslaagd met vlag en wimpel. Het prijskaartje is met hard sparen haalbaar, het onderhoud niet duurder dan dat van de gemiddelde auto en het "toy" element onmiskenbaar. Door de minimale uitrusting geeft de Elise een "minder auto voor meer geld" idee. Terecht?

Autotest | Lotus Elise (1996 - 2001) De kunst van het weglaten

De Lotus Elise is een sportauto in zijn puurste vorm. Voor wie van autorijden houdt is de Lotus Elise daarom de meest logische keuze. Geen domme kracht, maar een intelligent ontwerp.

Plus

  • fenomenale rijeigenschappen
  • relatief zuinig
  • niet schreeuwerige superauto

Min

  • geen koopje
  • zeer onpraktisch

Conclusie

Lotus begrijpt de kunst van het weglaten als geen ander. Evenzo weet ik dat schrijven schrappen is en zal u daarom niet langer vermoeien met superlatieven. De Lotus Elise is een sportauto in zijn puurste vorm. Voor wie van autorijden houdt is de Lotus Elise daarom de enige logische keuze. Prijzen beginnen bij fl. 82.000,- voor de Lotus Elise M1-11. Het grote sparen is begonnen. Donaties zijn welkom op het fonds ter meerdere eer en glorie van mijzelf...