Audi R8
Precisie-instrument
Audi maakt "premium" auto's. Dat wil zeggen: ze zijn op het gebied van vormgeving, materiaalkeuze en bouwkwaliteit bovengemiddeld. Daarbij zijn ook de elektronica en het mechaniek geavanceerder dan bij een doorsnee auto. Een auto die zo verfijnd is, leent zich bij uitstek voor intensief dagelijks gebruik. Maar wat als Audi datzelfde concept van verfijning toepast op een sportwagen?
De Audi R8 is een supersportwagen die zich leent voor dagelijks gebruik en voor snelle rondetijden op het circuit. Vanaf modeljaar 2019 nog sneller en nog makkelijker te rijden.
Plus
- extreem snel, maar ook dagelijks bruikbaar
- sportieve, maar ook luxueus
- rijhulpsystemen maken racen makkelijk, maar kunnen ook uit
Min
- forse duurder dan eerste generatie R8
- onhandig grote draaicirkel
Conclusie
Een sportwagen moet bruut, overdadig en brutaal zijn. Dus hoe kan een Audi die gepolijst en geperfectioneerd is dan een goede sportwagen zijn? Het antwoord is dat de R8 zich juist door de verfijning onderscheidt van andere supersportwagens. Omdat er minder "ruis" op de lijn zit, laat het mechaniek zich beter aanvoelen. Daarmee is de Audi R8 anders, maar zeker niet minder spannend. Daarbij zorgen de vele veiligheidssystemen ervoor dat deze supersportwagen dagelijks bruikbaar is en dat minder getalenteerde bestuurders ook hard kunnen rijden met de R8. Audi is daarom geslaagd in zijn opzet en zet tegenover de botte bijlen van de concurrentie een waar precisie-instrument.
Audi R8 15 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
51.338 km - 2017 € 152.740,-
36.211 km - 2021 € 209.950,-
49.970 km - 2016 € 134.950,-
132.042 km - 2009 n.o.t.k.
8.000 km - 2020 € 195.929,- incl. BTW
36.000 km - 2020 € 189.950,-
109.370 km - 2017 € 115.000,-
16.110 km - 2018 € 159.890,-
39.512 km - 2017 € 134.900,-
61.200 km - 2019 € 178.950,-
65.816 km - 2016 € 139.950,-
17.500 km - 2021 € 189.950,- incl. BTW
36.545 km - 2019 € 179.950,-
32.645 km - 2020 € 169.500,-
2023 € 302.050,- incl. BTW